Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Pengalaman Guna Vitamin Shaklee

Pengalaman Guna Vitamin Shaklee



kawan ex-u kenalkan saya dengan produk Shaklee masa saya bersedih sebab kuantiti susu mula berkurangan & makin cair bila anak masuk 5 bulan..berat pun susut & macam tak puas nyusu..saya mulakan dengan amalkan trial pack setB (breastfeeding)..mmg hasilnye WOW!!!..sampai tak boleh share freezer dgn mak mentua..tak muat..beli peti ais baru pun sama..PADATTTT!!!...yg plg best berat anak dh bertambah, makin cepat belajar, ceria dan active je..siapa tak hepi..

Saya pulak?!!..dah tak letih teruk macam dulu..lenguh2 satu badan pun hilang terutama kat pergelangan tangan..bertenaga je sampai mlm..stress makin berkurang..rutin tiap-tiap pagi bersin sampai terganggu kerja harian dah takde sebab lepas breakfast saya makan Vitalea+Vitamin C..nak tau tak?, sebelum ambil supplement shaklee boleh dikatakan tiap-tiap minggu saya akan bersin&selsema 1 hari, sampai sakit kepala, lenguh otot-otot sendi, kira power gak la resdung saya ni..tapi bila consume lama aturan makan vitalea+vitaminC..dah jarang-jarang sangat saya bersin-bersin macam tu..Alhamdulillah..

Mase puasa sy tambah performance drink pulak utk mengurangkan kehilangan bendalir dlm badan..mmg boleh puasa smpi ujung bulan!!..kecuali mase cuti 'umum' la..uniknya..mase anak saya kene admit hospital sebab cirit birit dia tetap boleh main, hepi, makan lalu & cepat sembuh..sebab saya makin kerapkan sesi penyusuan saya..set breastfeeding memang akan sentiasa ada pada sy..n sy still continue puasa tanpa masalah...

Memang syok guna produk shaklee ni..anak kita pun sihat sama..2 in 1 la katakan..saya jadi seronok nak cuba khasiat dari mcm2 vitamin ni..saya tambah lagi ostematrix sebab anak saya ada eczema tak boleh ambil sebarang produk lembu. Jadi saya pun tak boleh makan sama la, dah menyusu badan. Sebab kedua, sebelum & semasa period je kuantiti merudum sebab level kalsium dalam badan menurun, tu yang kene makan ostematrix tambah pulak kaki saya selalu 'cramp' malam dari kecik lagi sampai bekas bahagian kaki yg patah dulu pun cramp gak. Saya amalkan 1 hari ambil 4 biji..2bj lunch 2bj dinner..yang bestnya..cramp dah takde lagi8..sakit belakang pun hilang..Syokkkk sgtttt..keje harian pun makin mudah..

Lepas tu sy tambah GLA COMPLEX, sebab kesian kat anak asyik tergaru-garu je kat tengkut, merah-merah sana sini sebab eczema..saya makan GLA complex sebelum tidur..Dekat 2 minggu saya tengok ada perubahan kat anak saya, eczema kat tengkuk, pelipat anak dah takde..saya makan telur pun eczema anak dah xnaik..even cuaca panas hari-hari pun anak saya berpeluh banyak pun eczema tak naik macam dulu...mesti la saya hepi..klo tak asyik bergantung kt ubat sapu klinik je..




Gambar ni diambik sebelum peti ais Yaya jadi padat.


Dah consume GLA Complex sebulan baru teringin nak guna vitamin E untuk kulit saya. Sebelum kawin kulit saya bersih tanpa jerawat dan jeragat..bila dah kawin naik jerawat sikit.amik krim dr klinik licin balik muka..tapi masa pregnant tambah teruk, dan saya pun dah stop guna krim sapu dari klinik sebab takut effect pada kandungan..Jadi sekarang dah tambah vitamim E..kesannya pada saya agak lambat maybe sebab ikut jenis darah.. tapi saya bersabar lagi tunggu hasilnya dan teruskan makan vitamin E waktu malam berselang seli dengan GLA complex..Tambahan pulak memang saya tak cukup tido sekarang dan badan jadi 'little bit stress'..tak cukup rehat..hehe.pasal mood ok je, makin ringan mulut nk menyembang ade laa..hehe..takde masalah pun..

Tapi esp+mealshake mmg best sangat minum lepas bangun tido..sebab saya dah tak ngantuk lagi pagi2 kt opis n makin bertenaga..kwn pun heran lunch hour pun sy tak tido tambah tak cukup tido..hehe..tq kak lyna bg advice..

MinumEnegizing Soy Protein lagi  bantu saya sebab baru ni anak dan saya kena admit hospital sebab rotavirus..dapat dari hospital lain sebab sebelum tu admit, anak kena measles..Bila kena jangkitan rotavirus anak masuk hospital lain sebab hospital hari tu  penuh, tak boleh admit..Saya memang alah dengan ubat doctor walaupun dah cakap kat doctor bagi ubat yang tak effect kat pengeluaran susu..tapi susu saya tetap drop..so esp dan mealshake membantu mempercepatkkan peningkatan pengeluaran susu..sekarang 1 hari saya dapat kumpul 12-14oz sehari..sebab anak pun minum 2.5ozX6hingga7 botol je sehari..

Pernah 1 hari saya tido sejam je..tapi sebab saya minum bersulam performance drink selain pagi-pagi minum esp+mealshake..saya tak rasa mengantuk pun dari pagi sampai petang..boleh buat keje opis dgn lancar sebab selalunya bila tak cukup tidur saya akan sakit kepala, memang ada migrain..tapi hari tu tak sakit kepala pun..

Sekarang sy still continue consume setB + ostematrix + GLA complex + vitamin E + energizing soy protein + mealshake + performance drink..untuk kesihatan saya dan anak yang terbaik.


0 comments:

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry