Followers - Pengikut

Jom Shopping LAZADA

Lazada Malaysia

Vitamin E Shaklee

Vitamin E Shaklee



Wanita dan penjagaan kulit sukar dipisahkan. Pelbagai lambakan produk yang mencantikkan kulit dan menjadikan kulit lebih halus dan mulus seprti kulit bayi. Kebiasaannya Vitamin E terkandung dalam produk penjagaan kecantikan seperti losyen, alat kosmetik dan lain-lain untuk membantu memelihara kulit agar lebih lembut dan halus. Tapi apakah peranan sebenar Vitamin E ini?


Vitamin E membantu meningkatkan keremajaan kulit dan menjadikan kulit halus kerana Vitamin E mengandungi ciri-ciri ANTIOKSIDAN yang berperanan mencegah kerosakan sel-sel kulit dari ancaman radikal-radikal bebas berpunca dari asap kenderaan, asap kilang, bahan kimia pertanian, 'pharmaceutical drugs', makanan yang diproses, bahan pengawet makanan, pewarna makanan, tabiat merokok, sinaran radiasi seperti sinaran ultra ungu (lapisan ozon yang kian menipis), radiasi nuklear dan juga STRESS!!

Untuk mendapatkan kulit yang sihat, halus dan mulus serta melambatkan proses penuaan, kita digalakkan mengambil Vitamin E setiap hari supaya kulit sentiasa kelihatan muda dan sihat. tubuh wanita juga sebenarnya memerlukan vitamin E ini kerana vitamin E dapat membantu mengurangkan risiko breast kanser sebanyak 10 kali ganda.

Banyak kelebihan-kelebihan vitamin E selain untuk kulit. Hasil penyelidikan, Vitamin E berperanan menjaga kesihatan jantung dimana vitamin E mengurangkan keperluan oksigen sebanyak 43% dalam badan di mana otot-otot dan urat sara boleh berfungsi dengan kadar oksigen yang rendah dan membolehkan jantung mengepam dengan lebih efiesien. Selain itu, vitamin E membantu pengembangan saluran darah serta menghalang pembekuan darah jadi dapat membantu peredaran darah merah ke jantung akan lebih berkesan. Nak tahu? vitamin E amat bagus untuk ahli sukan kerana vitamin E dapat membekalkan tenaga dan memberikan ketahan(endurance) kepada ahli sukan!!

Pengambilan vitamin E secara teratur juga dapat meransang bahagian yang penting dalam sisitem keimunan badan yang membantu badan menghalang jangkitan kerana fungsi vitamin E juga menghalang Vitamin A dan C (beperanan meningkatkan sistem imun) daripada musnah. 

Untuk menyokong keperluan Vitamin E oleh tubuh badan, Shaklee menyediakan Vitamin E semulajadi (d-alfalfa) khusus untuk kesihatan pengguna-penggunanya. Vitamin E Shaklee diperolehi dari sumber kacang soya semulajadi yang menjadikan vitamin E lebih aktif secara biologi berbanding vitamin E sintetik!!. Istimewannya, vitamin E mengandungi selenium dan tiada kesan sampingan. Pengambilan sebiji kapsul vitamin E 400 IU Shaklee setiap hari membekalkan jumlah vitamin seperti yang terdapat dalam:
  •  40 hidangan (setiap hidangan 1 auns) buah badam semulajadi
  •  28 hidangan ( setiap hidangan 2 sudu makan) minyak bunga merah
  •  24 hidangan (setiap hidangan 1 sudu makan) mayones

Risiko-risiko  kesan kekurangan vitamin E
1.   Saluran darah merah menjadi keras
2.   Risiko kanser dan leukimia
3.   Stroke
4.   Serangan Jantung
5.   Diabetes (pada sesentengah keadaan)
6.   Muka berkedut, timbul bintik-bintik pada kulit muka (freckles) & 'Age spots'
7.   Ulser 'in burns or wounds'
8.   Rheumatoid arthritis
9.   Pengurangan kolagen
10. Penyakit Kulit
11. Hepatitis
12. Radang buah pinggang
13. Katarak (selaput mata)
14. 'Sunburn'

Hubungi saya, Atiqah Aziz di 012-5770682 atau emel ke atiqahaziz84@gmail.com atau Chit chat di Facebook Atiqah Aziz untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.

1 comments:

yatty berkata... Reply Comment

Good info..tq sharing sis ;-)

Lazada Malaysia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

New Entry